Voordat ik bij Luba terecht kwam werkte ik bij een detacheerder als operationeel manager. Op een gegeven moment ging het daar helaas minder goed. Er werd niet meer geïnvesteerd in nieuwe mensen en daardoor droogde mijn werk langzaam op.
Ik ben toen actief op zoek gegaan naar een nieuwe baan. Via Indeed kwam ik bij Luba terecht, al was dat voor een heel andere functie: HR-adviseur. Ik heb uiteindelijk gekozen voor deze rol omdat ik altijd plezier had in het sparren met bedrijven over HR-vraagstukken. Mijn nieuwsgierigheid won het, en ik besloot de sprong in het diepe te wagen, ook al wist ik dat het een compleet nieuwe ervaring zou worden.
Ik heb het altijd leuk gevonden om in de uitzendbranche te werken, dus de keuze voor Luba was snel gemaakt. Het sollicitatieproces verliep vlot en in oktober 2024 ben ik gestart als HR-adviseur bij Luba.
Luba heeft me echt geholpen om mijn plek te vinden door te luisteren, mee te denken en de overstap naar de rol die echt bij me past mogelijk te maken.
In de derde week van mijn functie als HR-adviseur merkte ik dat ik twijfelde of deze rol echt bij me paste. Ik ging hierover in gesprek met mijn manager Anne Marie. Ze reageerde heel fijn en stelde voor om de komende tijd te kijken hoe de taken me lagen, met regelmatig contact om te bespreken hoe ik me voelde. Al snel werd duidelijk dat dit niet de juiste functie voor mij was.
Ik gaf aan dat ik wist wat ik wel zou willen: de rol van vestigingsmanager. Zo is het proces in gang gezet. Binnen korte tijd kreeg ik een sollicitatiegesprek voor deze rol met Astrid (operationeel directeur) en Jennifer (district manager). Dit was een erg prettig en leuk gesprek. Ik kan me het begin van dat gesprek nog goed herinneren: ze vroegen waarom ik ooit voor HR had gekozen, gezien mijn vijf jaar ervaring in detachering. Dit kon ik uiteraard wel toelichten, maar dit was erg geinig.
Op 1 december ben ik gestart als vestigingsmanager in Lansingerland. Luba heeft me in dit hele proces goed begeleid, waardoor ik nu helemaal op mijn plek zit.
Geen dag is hetzelfde, en dat maakt het werk juist zo leuk. De rode draad in mijn werkdag begint met de opstart. Samen met het team kijk ik wat er is binnengekomen: mails, taken en sollicitaties. Daarna hebben we een korte dagstart waarin we bespreken wat we gisteren hebben gedaan en wat er vandaag op de planning staat, in lijn met onze toezeggingen.
Na de dagstart gaat het team aan de slag en kijk ik waar nodig mee met het prioriteren van werkzaamheden. Dat is meestal hoe mijn ochtend eruitziet. In de middag help ik mee met de telefoontjes en ga ik regelmatig mee naar kennismakings- of evaluatiegesprekken bij klanten.
Daarnaast houd ik me bezig met het monitoren van onze resultaten. Ik bekijk de cijfers, werk deze uit en rapporteer aan mijn district manager. Ook besteed ik veel tijd aan mijn team: één-op-één gesprekken, groeigesprekken en natuurlijk ook gewoon gezelligheid samen.
Wat mij het meest aanspreekt in de rol van vestigingsmanager, is het bezig zijn met mijn team. Ik zie mijn rol als een faciliterende rol: hoe kan ik mensen helpen het beste uit zichzelf te halen? Dat doe ik graag door te coachen, te begeleiden en te prikkelen. Ik vind het mooi om te zien hoe collega’s groeien in hun rol en meer zelfvertrouwen krijgen in wat ze doen.
Daarnaast geniet ik ook van het operationele stuk. De deur uit naar klanten, kennismakingsgesprekken voeren en nieuwe samenwerkingen binnenhalen.
Die combinatie van het menselijke en het commerciële maakt het werk voor mij zo leuk en afwisselend.
Het meest trots ben ik dat ik heb geleerd om kansen te zien en tegelijkertijd het team te stimuleren om daar zelfstandig mee aan de slag te gaan. In het begin sprong ik nog snel zelf in om dingen op te lossen, maar nu kan ik dit veel beter loslaten en vertrouwen op mijn team.
Daarnaast ben ik trots op hoe we binnen het team meer grip hebben gekregen op onze interne processen. Iedere intercedent runt zijn of haar eigen winkel, met eigenaarschap als kern. Je onderneemt in je eigen winkel, met verantwoordelijkheid en vrijheid. We helpen elkaar waar nodig, op verzoek van elkaar. Door de processen intern goed te managen, versterken en bouwen we samen onze onderneming verder uit.
Bij Luba ben ik nog lang niet uitgeleerd. Er is nog genoeg waar ik mij in kan ontwikkelen. Op termijn zou ik graag de verantwoordelijkheid willen hebben over een tweede vestiging. Ook wil ik blijven investeren in mijn team om samen nog meer uit elkaar te halen. Kortom: ik zie een toekomst vol groei en kansen bij Luba.
Enthousiast geworden?

Wat vind jij belangrijk in je werk? Komen jouw ambities en die van Luba overeen? Vul de online test in en ontdek hoe goed jij bij Luba past. En andersom natuurlijk.