0
    Je kunt hier je sollicitatie afmaken
    Menu
    Werken als planner

    Werken als planner

    Wat doe je als planner?

    Als planner bij Luba ben je de spil tussen flexwerker, klant en intercedent. Je plant een flexibele groep kandidaten (uit je pool) in bij klanten. Dat doe je voor (grote) klanten die met een planning en diensten werken, zoals een zorginstelling. En dat lijkt misschien eenvoudig, maar er komt heel wat bij kijken.

    Van de klant krijg je een rooster met openstaande diensten. Van de komende maand, maar soms ook van de dag zelf. Die moet jij opvullen met de flexwerkers van Luba. Je weet precies hoe zo’n dienst eruit ziet en wie de juiste flexwerker voor die dienst is. Je checkt of de gekozen kandidaten beschikbaar zijn en vult het rooster aan. De nieuwe planning koppel je terug aan klant en flexweker. Soms moet je nog wat extra rondbellen of mailen om de laatste gaten in de planning te vullen. Dankzij jou hoeft een klant of flexwerker zich geen zorgen over de planning te maken. En kunnen zij gewoon doen waar ze goed in zijn.

    Planner zijn past bij jou, als...

    Je snel kan schakelen en overzichtelijk werkt. Werken als planner kan uitdagend zijn, omdat je met meerdere zaken rekening moet houden: de klantvraag, beschikbaarheid van je kandidaten, contracten en bepaalde wet- en regelgeving. Soms een complexe puzzel om op te lossen. Overzicht kunnen houden van wat je gedaan hebt en nog moet doen is dan heel belangrijk. Net als duidelijk communiceren (afspraken maken) en kunnen switchen in gespreksniveau. Je communiceert op allerlei niveaus – van flexwerkers tot afdelingsmanagers – over verschillende planningen. Snel kunnen schakelen is daardoor een must.

    Dit leer je als planner

    Eén van de belangrijkste vaardigheden die je als planner bij Luba leert, is tactisch en snel denken. Een planner heeft namelijk toegang tot informatie die een intercedent of consultant niet altijd heeft: de planning. Jij ziet vaak snel wanneer er een piek is en er meer mensen nodig zijn. En dat kan een kans zijn om meer kandidaten bij die klant te plaatsen. Maar dat spreekt voor zich.

    Je wordt pas echt tactisch als jij vervolgens ook inziet dat die klant dan misschien ook extra hr-medewerkers of teamleiders nodig heeft. Je leert verder kijken dan wat er voor je staat; je anticipeert op wat er komen gaat en speelt daar (samen met een intercedent) op in.

    Met wie werk je samen?

    Klanten en kandidaten zijn de mensen die jij het meest spreekt tijdens je werkdag. Je werkplek is op één vestiging, maar je werk beperkt zich niet tot die ene vestiging. Binnen Luba heb je veel contact met de intercedenten die gekoppeld zijn aan die klanten en kandidaten. Bijvoorbeeld over je kandidaten, maar ook over mogelijke kansen die jij ziet door naar de planning te kijken. Ook werk je samen met andere planners om de planning rond te krijgen wanneer jij er in je eentje niet uitkomt.

    Bekijk planner vacatures

    De agenda van een planner

    Zo kan jouw dag eruitzien:

    • De dagelijkse start met je collega’s
    • Overleg met de klant – recap en vooruitblik
    • Rooster en beschikbaarheid kandidaten checken
    • Kandidaten bellen om openstaande diensten in te vullen
    • De planning voor volgende week finaliseren

    Werken bij Luba

    Als planner bij Luba heb je een verbindende rol, want bij jou komt de klant, flexwerker en intercedent samen. Je hebt veel contact met verschillende personen, binnen en buiten de organisatie. En omdat jij als planner geen commerciële doelen hebt, kun je een meer vakinhoudelijke relatie met de klant opbouwen. Dat vind je leuk, want de kennis die je daarbij opdoet kun je weer gebruiken om beter te worden in je werk. Elke dag werken aan jouw specialisme en de zorgen rondom een planning maken weghalen: daar word jij blij van.

    De toekomst van een planner

    Voor je als planner aan de slag gaat, heb je al ervaring opgedaan als planner in een andere branche of als intercedent. Deze ervaring en kennis heb je nodig om je goed in de schoenen van klant en flexwerker te kunnen verplaatsen. En om verder te kijken dan de planning die je voor je hebt.

    Een planner bij Luba is een specialist en je kan jezelf altijd blijven ontwikkelen binnen jouw specialisme. Bijvoorbeeld door je ontwikkeling te bespreken met je manager of een masterclass te volgen. Zo word jij steeds beter in je werk en kan je doorgroeien naar ervaren planner. Of je gaat toch weer de commerciële kant op en maakt de overstap naar intercedent. Vanuit daar kun je weer doorgroeien naar ervaren en senior intercedent en verder.

    Interesse?

    Het werk van een planner is gevarieerd en uitdagend. Als jij jouw werk goed doet, maak je een heleboel mensen blij. Wil je meer weten over werken als planner? Hoe het is om bij Luba te werken? Neem contact op met onze recruiters Femke of Lisa. Die vertellen het je graag. 

    Vragen?

    Stel ze aan onze corporate recruiters

    Onze recruiters Femke en Lisa staan voor je klaar. Zij kunnen je alles vertellen over de verschillende functies bij ons. Voor starters én professionals.

    Contact